فروشگاه اينترنتي فروشگاه اينترنتي

سورينت

تعريف كردن هدف در طراحي سايت مشهد

تعريف كردن هدف و استراتژي وبسايت

به نظر اين گام كار ساده اي است اما قبل از اين كه شما سراغ طراحي وبسايت برويد، بايد بدانيد هدف سايت شما چيست. اين مسئله را ما هم بعد از سالها فعاليت در حوزه طراحي سايت در مشهد و ساير شهرهاي كشور، انجام مي دهيم.

جدا از اين كه مشخص كنيد استراتژي محتوايي شما و زمينه كاري تان چيست، بايد ببينيد USP شما (نقطه فروش منحصر به فرد) چه چيزي است و چطور مي خواهيد به اين نقطه دسترسي داشته باشيد.

مردم احمق نيستند! اگر شما بخواهيد صرفا فروش انجام دهيد و يا اينكه سود خودتان را افزايش دهيد، قطعا بقيه متوجه مي شوند. طراحي وبسايت شما ارتباط مستقيم با برند شما دارد و حتما بايد زيبا و جذاب باشد.

هدف طراحي سايت مشهد چيست و به چه چيزي مي خواهيد برسيد؟

زماني كه هدف شما مشخص شد، مشخص كنيد كه وقتي بازديدكننده ها به وبسايت شما مي آيند، دوست داريد چه كاري انجام دهند. آيا سايت شما صرفا براي ارائه اطلاعات مي باشد؟ آيا قرار است محصولي را بفروشيد؟ يا صرفا مي خواهيد بازديد كننده ها در سايت شما ثبت نام كنند؟

پاسخ به اين سوالات در نهايت مشخص مي كند كه وبسايت شما بايد چه ظاهر و شرايطي داشته باشد. مثلا فرض مي كنيم كه شما يك سايت فروشگاه اينترنتي داريد، در نتيجه يكي از مهم ترين المان هاي سايت شما، طراحي صفحه فرود مي باشد.

صفحه فرود شما بايد كاملا متمركز بر روي يك محصول يا سرويس باشد و يك CTA (فراخوان عمل) دقيق نيز در اين صفحه وجود داشته باشد.

براي اين كه بتوانيم كار خودمان را يك مرحله جلوتر ببريم، از يكي از سايت هاي همكاري استفاده مي كنيم:

ما از Wolfgang Bruns كه يك متخصص نرخ تبديل در يكي از شركت هاي ديجيتال بسيار معروف مي باشد، در اين رابطه سوال كرديم. ما از او پرسيديم كه اهميت داشتن صفحه هاي فرود مختلف براي بازديد كننده ها به منظور ارائه سرويس ها و محصولات مختلف متناسب با فرد چيست. در واقع به اين فرآيند دسته بندي مشتريان مي گويند. در ادامه پاسخ او را با هم مي خوانيم:

توصيه اي از يك متخصص

«درك كاربران، يكي از مهم ترين موضوعات براي موفقيت كسب و كار مي باشد. يعني شما بايد بتوانيد تجربه مشتري را در برخورد با خودتان بهبود دهيد و سرويس بهتري را مطابق با نياز آن ها ارائه كنيد. انجام اين كار تاثير مستقيم بر روي نتيجه نهايي دارد.

دسته بندي كردن ترافيك براي ارائه تجربه بهتر، اولين گام شما براي ارائه يك تجربه كاربري شخصي مي باشد و بعد از آن، شما ميتوانيد به موفقيت تجاري برسيد»


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: 1401/3/30  ساعت: ۱۹ توسط:sorinet :

سفارش طراحي سايت در مشهد

شما كه سراغ اين مقاله آمده ايد، پس يعني به اهميت داشتن سايت در كسب و كار خود و يا حتي شخص خود پي برده ايد. پس در اين مقاله نمي خواهم حوصله شما را با بيان گفتن مزايا و اهميت طراحي سايت سر ببرم. در اين مقاله مي خواهم به شما روش هاي طراحي وب سايت را بگويم و راهنمايي كنم كه بر اساس نياز خود، كدام روش براي شما بهتر است تا شركت هاي طراحي سايت به دليل عدم راهنمايي مناسب، سرمايه و وقت شما را به هدر ندهند. پس با من همراه باشيد تا بهترين راهنمايي را به شما كنم تا هنگام سفارش طراحي سايت در مشهد ، سرتان كلاه نرود!

فهرست مطالب اين مقاله:

  • بررسي هاي اوليه براي ساخت سايت
  • 1. نياز ها، انتظارات و امكانات مد نظر شما چيست؟
  • 2. وسعت كار شما و توسعه پذير بودن آن تا چه حد است؟
  • 3. بودجه شما براي طراحي سايت چقدر است؟
  • روش هاي طراحي سايت
  • 1. طراحي سايت با وردپرس و قالب آماده
  • 2. طراحي سايت با وردپرس و قالب اختصاصي
  • 3. طراحي سايت با سيستم اختصاصي و قالب آماده
  • 4. طراحي سايت با سيستم اختصاصي و قالب اختصاصي
  • نياز هايي كه در هيچ كدام از روش ها تفاوتي ندارند
  • 1. چند زبانه بودن
  • 2. عضويت كاربران
  • 3. فروشگاه ساده
  • 4. فروشگاه فروش فايل ساده
  • 5. سايت خبري و محتوايي
  • 6. داشتن فرم هاي ساده
  • نكات مهم ديگري كه بايد هنگام سفارش طراحي سايت در مشهد بدانيد
  • 1. سئو سايت با طراح سايت است يا خير؟!
  • 2. طراحي تجربه كاربري با طراح سايت است يا خير؟!
  • 3. درج محتوا در سايت با طراح سايت است يا خير؟!
  • 4. پشتيباني فني سايت با كيست؟
  • چند سوال متداول كه هميشه پرسيده مي شود
  • هزينه طراحي سايت چقدر است؟
  • طراحي سايت با وردپرس بهتر است يا سيستم اختصاصي؟
  • طراحي سايت چقدر زمان مي برد؟
  • چرا اينقدر قيمت هاي طراحي سايت از سمت هر شركت متفاوت و گران و ارزان است؟
  • كلام آخر

بررسي هاي اوليه براي ساخت سايت

 

در طراحي سايت راه و روش هاي مختلفي وجود دارد كه در اين بخش مي خواهم شما را با اين روش ها آشنا كنم تا بتوانيد با توجه به نياز خود، تصميم بهتري بگيريد تا سرتان كلاه نرود! به طور كلي انتخاب روش طراحي سايت به چند مورد بستگي دارد. قبل از سفارش طراحي سايت در مشهد، بايد جواب سوالات زير را مشخص كنيد. البته اين كار بهتر است با مشاوره گرفتن از طراح سايت خود باشد.

1. نياز ها، انتظارات و امكانات مد نظر شما چيست؟

مهم ترين مسئله هنگام طراحي سايت مشخص كردن نياز هاي شما به عنوان مشتري است. يعني شما چه انتظاراتي از نظر عملكرد در سايت داريد. ما زمان ارائه مشاوره به مشتريان خود، يك جلسه به اين مسئله مي پردازيم تا نياز ها و امكانات سايت مد نظرشان را مشخص كنيم.

2. وسعت كار شما و توسعه پذير بودن آن تا چه حد است؟

بعد از مشخص شدن نياز ها، تقريبا بيش از نيمي از راه براي انتخاب روش طراحي سايت طي شده است و تقريبا مشخص است كه بهينه ترين حالت طراحي وب سايت كدام است. اما برخي از مشتريان ممكن است از طرف سازمان ها و شركت هاي بزرگي باشند و مي خواهند سرمايه گذاري بزرگي روي سايت انجام دهند و يك برنامه بلند مدت براي كسب و كار اينترنتي خود دارند. منظور من اين است كه اين گونه مشتريان شايد در ابتدا انتظارات بزرگي از سايت نداشته باشند اما با گذشت زمان و پيشرفت كسب و كار، نياز ها و امكانات جديد تري نياز دارند. پس بايد وسعت كار و برنامه مشتري مشخص شود.

3. بودجه شما براي طراحي سايت چقدر است؟

اگر شخصي كمال گرا هستيد و همه چيز را به بهترين شكل ممكن بخواهيد، پس بايد بودجه خوبي براي كار خود در نظر بگيريد. اما اگر بودجه و سرمايه مالي مسئله مهمي براي شما است، باز هم راهكار هايي وجود دارد كه از اين مسئله نيز به راحتي گذر كنيد و راه حل كاهش هزينه ها را در ساير بخش هاي اين مقاله به شما مي گويم. پس خيالتان راحت و نگران اين مسئله نيز نباشيد.

روش هاي طراحي سايت

 

براي سفارش طراحي سايت در مشهد، روش هاي مختلفي وجود دارد. در اين بخش انواع اين روش ها را به شما مي گوييم. البته تا حد زيادي انتخاب روش بر اساس نياز، وسعت و بودجه شما بستگي دارد.

1. طراحي سايت با وردپرس و قالب آماده

شايد بتوان گفت اين روش ساده ترين و سريع ترين روش طراحي سايت است. در اين روش با يك سيستم سايت ساز حرفه اي مانند وردپرس و خريداري يك قالب حرفه اي، يك سايت حرفه اي مي توانيد داشته باشيد.به دليل نيمه آماده بودن اين نوع سايت ها، زمان طراحي سايت بسيار كاهش پيدا مي كند و در نتيجه هزينه آن نيز كاهش پيدا مي كند. طراح سايت بايد قالب را در وردپرس نصب كند، سفارشي سازي هاي لازم براي سايت شما را در قالب اعمال كند، امكانات شما را به سايت اضافه كند، بخش ها و صفحات سايت شما را بچيند، عمليات بهينه سازي سايت مانند سئو فني، امنيت، افزايش سرعت و … را انجام دهد و سپس سايت شما آماده مي شود. مدت زمان لازم براي اين كار معمولا از 10 روز به بالا طول مي كشد و هر چه امكانات خاص تر داشته باشيد، اين مدت زمان و همچنين هزينه آن افزايش پيدا مي كند.

2. طراحي سايت با وردپرس و قالب اختصاصي

در اين روش طراحي سايت، از سيستم وردپرس استفاده مي شود كه بخش هايي از امكانات سايت را در خود دارد. اما قالب و ظاهر سايت به طور كاملا اختصاصي بر اساس برند و سليقه شما طراحي مي شود. در اين روش دست طراح سايت كمي باز تر است و تغييرات اختصاصي بيشتري مي تواند در سايت اعمال كند. البته اگر از نظر ظاهر حساسيت نداريد، نيازي به قالب اختصاصي نيست.

3. طراحي سايت با سيستم اختصاصي و قالب آماده

انتخاب اين روش بهتر است بر اساس نياز شما باشد تا بيخودي هزينه اضافي براي ساخت سايت صرف نكنيد! اين روش كاملا بستگي به نياز ها و امكانات شما دارد. در سايت هاي وردپرسي شما يك سري امكانات كه در تمامي سايت ها مي توانيد پيدا كنيد را به صورت آماده داريد. اما ممكن است شما نياز هايي خاص داشته باشيد. پس اگر نياز خاص داريد، بايد يك سايت بر اساس نياز ها و امكانات مدنظر شما ساخته شود. در اين روش امكانات و عملكرد سايت شما به صورت اختصاصي از پايه كد نويسي مي شود اما براي كاهش هزينه مي توانيد از قالب هاي آماده استفاده كنيد. يعني عملكرد سايت به صورت اختصاصي براي شما نوشته شده است اما ظاهر سايت از قالب هاي آماده استفاده مي شود. زمان اين پروژه ها نسبت به روش هاي قبلي بيشتر است.

4. طراحي سايت با سيستم اختصاصي و قالب اختصاصي

اين روش حرفه اي ترين روش طراحي سايت است. در اصل همان طراحي سايت حرفه اي به معناي واقعي كلمه است. شما به دليل داشتن نياز هاي خاص در سايت، عملكرد و امكانات سايت شما به صورت اختصاصي كدنويسي مي شود. همچنين قالب و ظاهر سايت نيز بر اساس برند و سليقه شما به صورت اختصاصي كار مي شود. اين روش زمان بيشتري براي طراحي سايت نياز دارد پس طبيعتا هزينه بيشتري براي طراحي سايت نياز است.

نياز هايي كه در هيچ كدام از روش ها تفاوتي ندارند

 

1. چند زبانه بودن

چند زبانه بودن سايت مسئله اي است كه ديگر رايج شده است و چه سايت وردپرسي داشته باشيد و چه سايت اختصاصي، تفاوتي وجود ندارد. يعني چند زبانه بودن صرفا مشخص كننده روش طراحي سايت نيست!

2. عضويت كاربران

در هر سايتي امكان عضويت كاربران وجود دارد. پس اين مسئله صرفا دليلي براي انتخاب روش طراحي وب سايت نيست.

3. فروشگاه ساده

فروشگاه اينترنتي آن قدر زياد شده است كه ديگر بسياري از امكانات لازم يك فروشگاه، در تمام سايت ها وجود دارد. پس اين امكان نيز به تنهايي مشخص كننده روش طراحي سايت نيست. البته منظور ما فروشگاه هاي ساده است كه كاربر محصولات را ببيند و تعدادي از آن ها سفارش دهد و تحويل بگيرد. اگر فروشگاهي با امكانات خاص نياز داريد، قضيه فرق مي كند.

4. فروشگاه فروش فايل ساده

يكي از جذاب ترين سايت ها، سايت هاي فروش فايل است. چرا كه زحمت اين نوع فروشگاه ها كم است و نيازي به ارسال بسته پستي، انبار داري و … ندارد. فايلي را مشتري خريداري مي كند و آن را دانلود مي كند. اين امكان نيز چيري نيست كه روش طراحي سايت را مشخص كند. البته باز هم اگر امكانات خاصي در اين نوع فروشگاه ها نياز داريد، داستان عوض مي شود!

5. سايت خبري و محتوايي

يك سايت كه بخش مقالات و مطالب داشته باشد، دسته بندي مطالب داشته باشد، كاربران آن ها را بخواند و بتوانند نظر بدهند. اين نوع سايت بسيار ساده است و علاوه بر اين كه روش طراحي سايت را مشخص نمي كند، بلكه بهينه ترين حالت استفاده از وردپرس است. طراحي سايت شركتي نيز جزو اين دسته مي باشند.

6. داشتن فرم هاي ساده

شما ممكن است در سايت خود يك سري فرم هايي داشته باشيد. مثلا يك سايت شركتي مي خواهيد كه داخل آن فرم نظر سنجي، فرم استخدام، فرم پرداخت آنلاين و … وجود داشته باشد. اين امكان نيز در تمام روش هاي طراحي سايت قابل پياده سازي است و به تنهايي مشخص كننده روش طراحي سايت نيست.

نكات مهم ديگري كه بايد هنگام سفارش طراحي سايت در مشهد بدانيد

 

1. سئو سايت با طراح سايت است يا خير؟!

سئو مهم ترين مسئله هر سايتي بايد باشد تا موفقيتش را به بهترين شكل ممكن برساند. اما سئو با طراح سايت است يا نه؟! سئو مجموعه كار هايي گسترده اي است كه با هم باعث بهبود سايت شما در موتور هاي جستجو مي شود. يك بخش از سئو مربوط به مسائل فني سايت مي شود كه اين مورد به طور كامل مربوط به طراح سايت است. طراح سايت بايد اين نكات فني را در كدنويسي و طراحي سايت رعايت كند تا بحث سئو تكنيكال يا سئو فني انجام شود. بخش ديگر سئو به نحوه درج محتوا و خود محتواي سايت مربوط مي شود كه اين مورد به شخصي كه قرار است محتوا در سايت درج كند و سايت را مديريت كند مربوط مي شود و طبيعتا كار طراح سايت نيست. بخش ديگر سئو تبليغات در سايت هاي ديگر و دريافت لينك از سوي ساير سايت ها است كه معمولا مدير سايت يا شخصي كه تبليغات و بازاريابي اينترنتي سايت شما را انجام مي دهد، بايد اين كار را پيش ببرد. پس سئو فني با طراح سايت است اما محتوا و تبليغات با مدير سايت. تيم مجموعه ما تمام نكات فني سئو را در پروژه ها پياده مي كند.

2. طراحي تجربه كاربري با طراح سايت است يا خير؟!

طراحي تجربه كاربري يا UX به علمي گفته مي شود كه باعث مي شود كاربر در سايت به بهترين شكل ممكن رفتار كند و به سمت هدفي كه ما در سايت داريم هدايت شود. مثلا اگر هدف عضويت است، پس بايد به ساده ترين شكل ممكن كاربر بتواند عضو شود. يا اگر قرار است محصولي خريد كند، به ساده ترين شكل ممكن و بهينه ترين حالت سفارش خود را ثبت كند. اين موارد مربوط به طراح سايت، و البته اگر كمي تخصصي تر بگويم، طراح قالب مربوط مي شود. اين شخص بايد المان هاي صفحات، رنگ بندي، فرم ها و … را طوري در سايت بچيند كه به كاربر تجربه خوبي منتقل كند و كار را براي كاربر آسان كند تا شما نتيجه بهتري از سايت بگيريد. شركت ما نيز طراحي سايت و چيدمان آن را بر اساس علم UX انجام مي دهد.

3. درج محتوا در سايت با طراح سايت است يا خير؟!

شركت ما تعدادي از محتواي اوليه را در سايت براي مشتري درج مي كند اما اين كار وظيفه طراح سايت نيست. طراح سايت بستر مناسب درج محتوا را فراهم مي كند و آن مدير سايت است كه بايد محتوا را در سايت درج كند.

4. پشتيباني فني سايت با كيست؟

طبيعتا سايت به پشتيباني نياز دارد تا اگر امكانات جديد نياز بود يا حتي اگر مشكلي پيش آمد، بتوانيد در زمان سريع آن را حل كنيد. قرارداد پشتيباني ها معمولا به صورت ساليانه بسته مي شود و طراح وب سايت به ازاي دريافت مبلغي، پشتيباني فني سايت را قبول مي كند.

چند سوال متداول كه هميشه پرسيده مي شود!

هزينه طراحي سايت چقدر است؟

هزينه طراحي سايت بر اساس نوع سايت، امكانات و ابزار هاي مورد استفاده محاسبه مي شود. مثلا هزينه طراحي سايت شركتي با هزينه طراحي فروشگاه اينترنتي متفاوت است. از بخش تعرفه هاي طراحي سايت در سايت ما مي توانيد قيمت ها را ببينيد.

طراحي سايت با وردپرس بهتر است يا سيستم اختصاصي؟

پاسخ اين سوال بستگي به امكانات مدنظر شما و همچنين بودجه شما دارد. اگر امكانات خاص و پيچيده اي نياز نداريد، وردپرس انتخاب معقولانه اي است اما اگر امكانات خاص و نويني مد نظر شماست، بهتر است از سيستم اختصاصي استفاده شود. طبيعتا سي ام اس هاي اختصاصي به دليل زمان بر بودن طراحي آن ها، قيمت بالاتري دارند.

طراحي سايت چقدر زمان مي برد؟

باز هم بستگي به امكانات پروژه دارد. معمولا مي توان طراحي سايت با وردپرس را در حدود 2 هفته انجام داد. اما اگر امكانات پيچيده تري نياز داشته باشيد يا سي ام اس اختصاصي بخواهيد، اين مدت ميتواند بيش از يك ماه باشد.

چرا اينقدر قيمت هاي طراحي سايت از سمت هر شركت متفاوت و گران و ارزان است؟

قيمت هاي بسيار بالا معمولا به دليل برند هاي معروف هستند. گاهي اوقات كيفيت اين برند ها هم از برند هاي معمولي پايين تر است! قيمت هاي بسيار پايين هم به خاطر نداشتن تجربه و صرفا جمع كردن نمونه كار انجام مي شود و هميشه اين گونه سايت ها موقتي هستند و براي مشتري سودمند نيستند. پيشنهاد ميكنم تعرفه هاي سايت ما را مشاهده كنيد. سعي كرده ايم قيمتي كاملا معقولانه و با كيفيت بالا ارائه دهيم.

كلام آخر:

من سعي كردم تمام آن تجربياتي كه در اين سال ها از پروژه ها و مشتريان به دست آورده ايم را با شما به اشتراك بگذارم تا شما به عنوان مشتري طراحي وب سايت بتوانيد با ديد بهتري به سفارش طراحي سايت در مشهد بپردازيد. در پايان اگر سوال يا ابهامي داريد، خوشحال مي شوم كه در قسمت نظرات همين مطلب با من در ميان بگذاريد تا بتوانم شما را راهنمايي كنم. همچنين اگر نياز به مشاوره تلفني براي طراحي سايت خود داريد، همين حالا تلفن خود برداريد و با شماره ما تماس بگيريد تا بتوانيم بهتر شما را راهنمايي كنيم. اگر ما نيز قرار نيست سايت شما را طراحي كنيم، لطفا اين نكات بيان شده در اين مقاله را مد نظر داشته باشيد تا مشكلي برايتان پيش نيايد.

 


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: 1400/5/24  ساعت: ۱۸ توسط:sorinet :

قيمت طراحي سايت

قيمت طراحي سايت

 

به جرات ميتوان گفت يكي از وسيع ترين بازه هاي هزينه خدمات را ميتوانيد در حوزه طراحي سايت مشهد مشاهده كنيد. هر شخص يا شركتي كه به اين كار مشغول است، ملاك هاي خود را داشته و قيمت متفاوتي را براي طراحي سايت ارائه ميكند.

 

اين بازه وسيع قيمت طراحي سايت مشهد، موجب سردرگمي كارفرمايان نيز شده است. براي مثال ممكن است آگهي طراحي سايت مشهد با قيمتي نازل اما امكانات بسيار را مشاهده كند، از طرفي نيز شركتي را پيدا ميكند كه سايتي با امكانات نه چندان گسترده را با هزينه اي هنگفت ارائه ميكند.

 

عباراتي چون طراحي باكيفيت، تحويل سريع، پشتيباني 24 ساعته و… كلمات كليدي هستند كه در صفحه قيمت طراحي سايت مشهد اكثر شركت ها مشاهده ميكنيد. اما به واقع چطور ميتوان هزينه طراحي سايت را تخمين زد؟ چگونه ميشود قيمت ارزان، قيمت گران و يا قيمت مناسب طراحي سايت را تشخيص داد؟

 

بررسي عوامل موثر بر قيمت طراحي سايت

 

قبل از تعيين قيمت طراحي سايت مشهد بايد نوع وبسايت مشخص شود. اين روزها تعداد دسته بندي سايت ها بسيار زياد است. طراحي سايت هاي خبري، طراحي سايت شركتي، طراحي فروشگاه اينترنتي مشهد، طراحي سايت بازي آنلاين، سايت استريم و پخش آنلاين مولتي مديا، سايت هاي دانلود، سايت آپلود، سايت هاي برون سپاري پروژه و… هر كدام ساختار و استراتژي طراحي مخصوص به خود را دارند.

 

در قدم دوم بهتر است استانداردهاي عمومي كه فارغ از نوع وبسايت، در طراحي آن مهم است را مد نظر قرار دهيم. رابط كاربري يا UI، تجربه كاربري يا UX، نمايش صحيح در موبايل و تبلت، هماهنگي با مرورگرهاي مختلف، كدنويسي سمت سرور، كدنويسي سمت كاربر و… مواردي هستند كه به واسطه زمان و انرژي كه روي آنها صرف ميشود در قيمت گذاري طراحي سايت مشهد تاثير خواهند داشت.

 

نكته سوم اينكه تعداد نفرات و تخصص هايي كه در طراحي و پياده سازي سايت بكار گرفته شوند نيز در هزينه نهايي تاثيرگذار است. احتمالا نميتوان از يك تيم كوچك يا يكي دو نفره انتظار طراحي يك سايت حرفه اي با پشتيباني كامل را داشت. لذا در نظر داشته باشيد كه شركت طراحي وب مشهد چه تعداد نيرو با تخصص هاي متفاوت را براي راه اندازي سايت شما درگير پروژه ميكند.

 

تعرفه طراحي وب سايت به مولفه هاي بسياري وابسته است، از كيفيت طراحي و جذابيت آن تا كيفيت كد نويسي و بهينه بودن الگوريتم ها، همگي در قيمت نهايي طراحي وبسايت تاثيرگذار خواهند بود. اما در دنياي بي سامان وب، قيمت ها و تعرفه هاي متفاوتي وجود دارد كه در عين تفاوت چشمگير براي هر دو طرف ارزان فروش و گران فروش قابل دفاع خواهد بود. ما در وبسيما براي برآورد هزينه تمام شده پروژه ها و متناسب با آن برآورد قيمت طراحي يك وبسايت، نهايت دقت و وسواس را به خرج داده ايم تا ضمن حفظ كيفيت محصول نهايي بتوانيم قيمتي مناسب و رقابتي براي خدمات خود در نظر بگيريم.

 

بازدهي و سرعت سايت

 

عوامل مختلفي روي سرعت يك وبسايت اثرگذارند. مجموعه ي اين عواملي كه هر كدام به تنهايي ممكن است چندان به چشم نيايند تاثير شگرفي بر روي رضايت كاربران در تعامل با سايت شما خواهد داشت. افزايش بازدهي يك وبسايت مي تواند علاوه بر جلب رضايت كاربران موجب كاهش هزينه هاي سرور و صرفه جويي چشمگيري در بهره برداري از منابع آن شود.

 

منظور از افزايش بازدهي و افزايش سرعت لود سايت ها كاهش و يا چشم پوشي از خواسته هاي مشتري نيست، بلكه هدف، رسيدن به بهينه ترين حالت ممكن در انجام اين درخواست هاست. رعايت اين استانداردها هنگام طراحي سايت ميتواند زمان لازم براي اجراي پروژه را افزايش داده و بر قيمت طراحي سايت مشهد شما تاثيرگذار باشد.

 

پنل مديريتي قدرتمند

 

برخي سايت ها يك بار براي هميشه طراحي ميشوند و پس از اجرا روي دامنه اصلي، ديگر كار خاصي را انجام نميدهند. از اين دسته سايت ها ميتوان به طراحي سايت شركتي ساده يا سايت هاي شخصي يك صفحه اي اشاره كرد. از طرفي بعضي از وبسايت ها نيز همواره در حال فعاليت بوده و امكانات و خدمات زيادي در آن ها قرار داده شده است.

 

مشخص است كه هزينه طراحي سايت در اين دو مورد نيز با توجه به ميزان فعاليت سايت متفاوت است. وبسايت هايي كه نياز به آپديت هاي مداوم دارند طبيعتا از لحاظ هزينه در سطح بالاتري قرار خواهند گرفت. براي آنكه محتواي سايت شما به راحتي قابل تغيير باشد نيازمند يك پنل مديريتي قدرتمند هستيم كه طراحي و اجراي آن ميتواند مستقيما بر هزينه طراحي سايت تاثيرگذار باشد.

 

ترافيك سايت و تعامل كاربران با سايت

 

مهم است كه تعيين شود يك وبسايت چه تعداد ترافيك روزانه يا ورودي-خروجي كاربر دارد. مي بايست تعيين شود كه كاربران معمولا چه عملكردي در سايت دارند و تا چه ميزان امكانات و خدمات آن را به كار ميگيرند. برخي وبسايت ها صرفا متون يا محتوا را به كاربر نمايش ميدهند و جز باز كردن و اسكرول صفحات واكنش ديگري به كليك هاي كاربر نشان نميدهند.

 

از طرفي در برخي سايت ها كاربر به ازاي هر حركت يا جابجايي در صفحه يك ري اكشن متفاوت از سايت دريافت ميكند. در واقع وبسايت ملزم ميشود كه به ريزترين درخواست هاي كاربر پاسخ دهد و كامل با او در تعامل باشد. ميزان توجه به اين موضوع نيز ميتواند نقش مهمي در تجربه كاربر سايت داشته باشد كه البته در هزينه طراحي سايت نيز موثر است.

 

امكانات حرفه اي و اختصاصي

 

حال فرض كنيم كه نوع و ميزان فعاليت سايت خود را تعيين كرده ايم. نكته ديگري كه در اينجا مطرح ميشود، امكانات حرفه اي و اختصاصي هر وبسايت است. مثلا در طراحي سايت فروشگاهي در مشهد، از ديد يك بازديدكننده ويژگي هايي چون عضويت در سايت، مشاهده مشخصات و تصاوير محصول، سبد خريد كامل، امكان مقايسه كالاها، افزودن به ليست علاقه مندي و… موارد لازم و يا آپشنالي هستند كه ميتوانند با اهميت باشند.

 

از ديد مدير سايت نيز امكاناتي چون ثبت كالا، مشاهده مشخصات كاربران، مديريت تراكنش هاي خريد، مديريت موجودي كالا، ارائه تخفيف هاي ويژه و جشنواره هاي فروش، مديريت نظرات و… ميتوانند مواردي باشند كه هزينه طراحي سايت فروشگاهي را تعيين كنند. گاهي قيمت سايت با امكانات و گزينه هاي جانبي ارائه ميشود. مثلا هزينه مشاوره و پشتيباني يا هاست به فاكتور فروش اضافه مي شود.

 

بودجه طراحي سايت

 

نكته ديگري كه كه بر قيمت گذاري از طرف برخي شركت هاي طراحي سايت مشهد موثر است، ميزان بودجه و اهتمام كارفرما به طراحي سايت است. گاهي يك استارتاپ كوچك با هزينه اي محدود درخواست سفارش طراحي سايت ميكند. گاهي نيز يك برند تجاري بزرگ براي طراحي وبسايتش هزينه زيادي را كنار ميگذارد. البته لزوما هزينه بيشتر مساوي با طراحي بهتر نيست. شركت هايي مانند وبسيما همواره حداقل هايي را براي ارائه هزينه طراحي وبسايت در نظر دارند، اما ممكن است بنا به بودجه كارفرما برخي امكانات از سايت حذف يا به آن اضافه شود تا رضايت طرفين در اين عقد قرارداد جلب شود.

 


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: 1400/5/17  ساعت: ۱۲ توسط:sorinet :

طراحي سايت فروشگاهي

به گزارش خبرگزاري صدا و سيما در حال حاضر 32000 كسب و كار اينترنتي مشغول فعاليت هستند. اين عدد بدون در نظر گرفتن 18000 كسب و كار اينترنتي ديگري كه در مرحله تاييد هويت قرار دارند، اعلام شده است. اين آمارها نشان مي دهد كه در حال حاضر كسب و كارهاي اينترنتي تبديل به يكي از بزرگترين بسترهاي پول سازي و كسب درآمد شده اند و روز به روز بر تعداد آن ها افزوده مي شود. يكي از اصلي ترين مولفه هاي يك كسب و كار اينترنتي موفق داشتن يك سايت فروشگاهي معتبر است. اما از ميان تمامي سايت هاي فروشگاهي موجود در فضاي وب، كداميك تبديل به يك سايت فروشگاهي معتبر با حاشيه سود بالا شده اند؟ قطع به يقين سايت هاي فروشگاهي معتبر داراي ويژگي هايي هستند كه آن ها را از ديگر سايت هاي فروشگاهي متمايز مي كند. در ادامه به شرح ويژگي هاي يك سايت فروشگاهي حرفه اي خواهيم پرداخت تا نمونه يك سايت فروشگاهي معتبر را براي شما تصوير كنيم.

طراحي سايت فروشگاهي


مهمترين اقدام براي داشتن يك سايت فروشگاهي معتبر آن است كه از همان ابتدا سايت را به گونه اي طراحي كنيم كه همواره امكان گسترش و توسعه آن را داشته باشيم و همچنين بتوانيم مشكلات فني به وجود آمده در وبسايت را به سرعت رفع نموده و آن را پشتيباني نماييم. بدين منظور ميبايست از افراد متخصص در زمينه طراحي سايت فروشگاهي كمك بگيريم و سعي كنيم بهترين انتخاب را داشته باشيم. طراحي سايت شامل بخش‌هاي متعدديست كه در ادامه به شرح هر كدام خواهيم پرداخت.

طراحي ظاهري


يكي از مواردي كه كاربران را به وبسايت شما جذب ميكند، ظاهر وبسايت شماست؛ چرا كه كاربران در بدو ورود به سايت، ظاهر آن را ميبينند و چنانچه ظاهر وبسايت نظر ايشان را جلب كند، احتمال آن كه به ديگر بخش هاي سايت شما سر بزنند و در نهايت تبديل به يكي از مشتريان وفادار شما شوند بيشتر است.

طراحي يك لوگوي خاص و منحصر به فرد از مواردي است كه ميتواند نام وبسايت شما را براي هميشه در ذهن مشتريان حك كند و به سايت فروشگاهي شما اعتبار بخشد. تجربه نشان داده افراد به سايت هايي كه نشان خاص خود را دارند بيشتر اعتماد ميكنند؛ چرا كه سايت‌هاي نامعتبري كه قصد كلاهبرداري دارند هرگز براي طراحي لوگو هزينه نميكنند.

 

طراحي تكنيكال


سرعت بالا


تقريبا بدتربن تجربيات افراد در خريد اينترنتي مربوط به مواقعيست كه سرعت سايت در خريد آن ها خلل ايجاد كرده است. براي مثال موجب نا تمام ماندن مراحل تكميل خريد شده و يا باعث شده افراد در همان مراحل اوليه از خريد كردن در آن سايت منصرف شوند. بنابراين اگر مشتريان از اين جهت در وبسايت شما تجربه خوشايندي كسب كنند، احتمال آن كه باز هم به سايت فروشگاهي شما سر بزنند بالا ميرود. همچنين سرعت مطلوب در يك سايت فروشگاهي به آن سايت اعتبار ميبخشد؛ چراكه در حال حاضر تقريبا همه افراد ميدانند كه پشتيباني فني در فضاي وب امري تخصصي و در ادامه هزينه بر است. بنابراين سرعت بالاي يك وبسايت ميتواند نشان از داشتن پرسنل فني متخصص باشد و اين امر باعث جلب اعتماد مشتريان ميشود.

بهينه سازي تجربه كاربر


User EXperience كه به اختصار UX گفته ميشود به مفاهيمي گفته ميشود كه در اثر تجربه يك محصول يا امكاناتي، در ذهن كاربر باقي مي ماند و يا براي او قابل فهم و پيش بيني ميشود. به بيان ديگر به اقداماتي كه در طراحي محصولات انجام ميشود تا كاربران هنگام استفاده از آن ها احساس كنند كار با آن محصول آسان تر از قبل شده و تجربه خوشايندتري نسبت به قبل بدست آورند، بهينه سازي تجربه كاربر گفته ميشود. براي مثال نحوه قرارگيري دكمه‌هاي مبايل جز موارد UX ميباشد. و يا اينكه شما ميدانيد در فضاي وب تمام كلماتي كه زير آن‌ها خط آبي كشيده شده لينك يك صفحه ديگر است و شما با كليك كردن روي آن به صفحه ديگري هدايت خواهيد شد، نيز جز موارد UX است.

اما اهميت تجربه كاربر در طراحي تكنيكال سايت فروشگاهي زماني نمايان مي‌شود كه كاربران با مراجعه به سايت شما بتوانند به راحتي به كالا يا موارد هدف خود دست پيدا كنند و براي كار كردن در فضاي وبسايت شما دچار مشكل نشوند. در اين صورت اين تجربه خوشايند موجب آن ميشود كه مشتريان به سايت فروشگاهي شما وفادار شوند و يا اينكه آن را به ديگران معرفي كنند.

 

سئو قدرتمند


بهينه سازي موتور جست و جو كه به اختصار سئو گفته ميشود (SEO: Search Engine Optimization) امروزه يكي از بحث برانگيزترين مسائل فضاي وب است. قدرتمند كردن سئو سايت به اين معناست كه طراح و ادمين سايت فروشگاهي اقداماتي انجام دهند تا وبسايت آن ها در صفحه نخست نتايج گوگل قرار گيرد؛ يا به عبارتي رتبه سايت آن ها ارتقا پيدا كند. واقعيت آن است كه هيچ فرمول مشخصي براي داشتن يك سئو قدرتمند وجود ندارد. اما متخصصان در زمينه طراحي وبسايت و كساني كه در اين زمينه تحقيق ميكنند به نتايجي دست يافتند كه البته با استفاده از برخي ابزارها نظير اكستنشن هاي كروم از قبيل: Alexa, Google Rank Checker, SEO Analysis و... قابل اثبات است.

سئو قدرتمند بر دو نوع است، سئو فني و سئو تكنيكال. سئو فني را ميتوان با كار كردن روي بخش طراحي فني سايت و سئو تكنيكال را نيز ميتوان با كار كردن روي محتواگذاري سايت بدست آورد.

متخصصان در زمينه كدنويسي براي طراحي سايت، ميتوانند با رعايت اصول و به كارگيري برخي تكنيك‌ها در كدنويسي، كه براي موتور جست و جوي گوگل مطلوب است، باعث شوند كه گوگل وبسايتشان را در صفحه اول نتايج جست و جو قرار دهد. براي مثال ميتوان به توانايي ايجاد URL Friendly اشاره كرد. منظور از URL همان دامنه سايت يا در واقع آدرس وبسايتي است كه در مرورگر سرچ ميكنيم و ما را به وبسايت مورد نظر ميرساند. اگر دامنه يا همان آدرس سايت فروشگاهي خوانا و كوتاه باشد، اصطلاحا "تميز"باشد، اين امر ميتواند تاثير مثبتي بر رتبه سايت ما در صفحه نتايج سرچ گوگل داشته باشد.

به كارگيري استاندارد‌هاي HTML5 نيز يكي ديگر از نكات مهمي است كه بر سئو فني سايت بسيار تاثير گذار است. البته اين يك مبحث تخصصي بوده و برنامه نويسان و توسعه دهندگان وب بايد در اين زمينه اطلاعات كامل را بدست آوردند و بدانند چگونه و كجا از چه تگ‌هايي براي طراحي سايت استفاده كنند تا براي سئو سايت مطلوب باشد.

در بخش محتوا نيز توليدكنندگان محتوا ميتوانند با به كار گيري تكنيك هايي از قبيل استفاده به جا و به اندازه از كلمات كليدي و همچنين توليد محتواي با كيفيت و بدون غلط در صفحات سايت فروشگاهي باعث شوندكه گوگل رتبه سايتشان را ارتقا دهد.

 

ساير ويژگي هاي ضروري سايت فروشگاهي


مديريت مشتريان


يكي از امكانات ضروري اي كه صاحب سايت فروشگاهي بايد به بهترين شكل آن را فراهم آورد، مديريت مشتريان است. مشتريان بايد بدانند كه تمامي فعاليت هاي آنان در وبسايت از قبيل: ثبت سفارش، واريز، رزرو و... در پنل آنها ذخيره مي‌شود و توسط ادمين‌ها يا همان مديران سايت ديده شده و مورد پيگيري قرار ميگيرد. سايت فروشگاهي ميتواند با ايجاد اين قابليت كه تمامي فعاليت هاي انجام شده توسط مشتري با ارسال ايميل يا SMS به او اطلاع رساني شود، يك سامانه مديريت مشتريان راه اندازي كند و تمامي درخواست‌هاي مشتري و مراحل انجام پروسه خريد را مديريت كرده و با ارسال يك كد به مشتري سفارش يا خريد او را قابل پيگيري نمايد.

 

مديريت كالاها


سيستم فروش آنلاين بايد بگونه‌اي طراحي شود كه اطلاعات موجودي، وضعيت فروش و ويژگي هر كالا همواره مشخص باشد. به بيان ديگر زماني كه يك مشتري از هر طريقي (اپليكيشن فروشگاهي، وبسايت، ربات فروشگاه تلگرام و...) از يك كسب و كار اينترنتي خريد ميكند، اين خريد بايد به صورت خودكار در سيستم فروشگاه آنلاين ثبت شود و تغييرات لازم در اطلاعات مربوط به آن كالا لحاظ گردد. در اين صورت وضعيت كالاهاي باقي مانده، كالاهاي فروش رفته و كالاهاي رزرو شده همواره براي مديران سايت مشخص بوده و ميتوانند تمهيدات لازم را بيانديشند. و همچنين با بروزرساني اين اطلاعات در سايت فروشگاهي، مشتريان فقط تواناي خريد كالاهاي موجود و رزرو كالاهايي كه قابليت رزرو برايشان تعبيه شده را دارند. اين ويژگي از بروز خطاهايي از قبيل: خطاي اپراتور براي بروزرساني وضعيت موجودي، خطاي فروش كالاهاي ناموجود و... جلوگيري مينمايد.

مديريت سفارشات


براي مديريت سفارشات در وبسايت بايد امكاني را فراهم كنيم كه هم ادمين ها و هم مشتري از تك تك مراحلي كه بايد از آن اطلاع داشته باشند مطلع شوند. در پنل ادمين ها بايد امكاني فراهم شود كه تمام درخواست هايي كه در سايت ثبت ميشود و بايد توسط آن‌ها برسي شود، بر روي صفحه مديريت آنها قرار گيرد تا بتوانند آن را پيگيري كنند و خدمات لازم را به مشتري ارائه دهند. همچنين كليه مراحل سفارش از ابتدا تا پايان تحويل گيري كالا توسط مشتري، بايد به وسيله ايميل يا SMS به اطلاع مشتري رسانده شود.

سبدهاي رها شده


امكان ذخيره سبدهاي رها شده در سايت فروشگاهي هم به نفع مشتري و هم به نفع مديران فروشگاه است. براي مشتري از اين جهت كه كالاهاي مورد نياز او در وبسايت ذخيره ميشود و ميتواند در يك بازه زماني طولاني كالاهاي مورد نيازش را به تدريج به سبد خريد اضافه كند و در زمان مناسب آن ها را خريداري كند و براي مديران سايت فروشگاهي از اين جهت كه اين امر ميتواند يك فرصت براي فروش بيشتر باشد. اگر مشتريان شما روزي به وبسايت شما سر زده اند و محصولي را انتخاب كرده اند اما به هر دليل آن را نخريده اند، اين يك فرصت طلايي است براي آن كه شما به آن ها يادآوري كنيد كه روزي آن كالا را انتخاب كرده اند و حالا همچنان ميتوانند همان كالا را با همان ويژگي هايي كه قبلا انتخاب كردند خريداري نمايند. در اين صورت ممكن است شما يك فروش از دست رفته را بازگردانيد و بر سود خود بيافزاييد.

تعريف تخفيف‌هاي متعدد


تخفيف و شرايط ويژه براي فروش كالاها ميتواند يكي از اصلي ترين انگيزه هاي خريد مشتريان باشد. بنابراين سايت فروشگاهي بايد امكان تعريف تخفيف هاي متعدد، به گونه اي كه نظر مشتري را جلب كند داشته باشد. براي مثال قيمت قبل و بعد بايد مشخص باشد و يا اينكه محصولات تخفيف دار در بخشي تحت عنوان پيشنهادات ويژه قرار گيرند و ساير اقداماتي كه ميتواند مشتري را براي خريد يك كالاي تخفيف دار تشويق نمايد.

گزارش‌هاي متعدد


اگر ادمين‌ها امكان مشاهده گزارش فعاليت كاربران را به صورت كامل داشته باشند، ميتوانند با جمع آوري و برسي اين گزارشات تصميماتي اتخاذ كنند كه موجب فروش بيشتر و در نهايت سود بيشتر فروشگاه شود. براي مثال ديدن گزارش‌هايي از قبيل: مواردي كه مشتريان در وبسايت سرچ كردند، سبدهاي رها شده، كالاهاي پرفروش،كالاهاي كم فروش، مانيتورينگ بازديدها و... ميتواند تا حدودي براي مديران، نقشه راه ايجاد كند يا به آن ها ايده بدهد كه تا حد امكان طبق سليقه مشتري و عموم افراد متقاضي كالاهاي فروشگاه آنها عمل كنند و از اين طريق مقدار فروش وسودشان را بالا ببرند.

انواع درگاه هاي پرداخت


يكي ديگر از ويژگي هاي مهمي كه يك فروشگاه اينترنتي معتبر بايد از آن برخوردار باشد، داشتن چند درگاه پرداخت مختلف براي مشتري ميباشد؛ چراكه در بسياري از موارد ديده شده كه پرداخت از يك درگاه بانكي مقدور نبوده و مشتري از خريد منصرف شده است. دردسترس نبودن يك درگاه پرداخت ميتواند دلايل مختلفي از قبيل: شلوغ بودن شبكه، وجود باگ در سيستم، در حال آپديت بودن سيستم و... داشته باشد. اگر شما تنها يك درگاه براي پرداخت داشته باشيد، ممكن است در هنگام بروز خطا مشتريان خود را از دست بدهيد. بنابراين وجود چند درگاه پرداخت مختلف در وبسايت شما ميتواند از اينكه شما مشتريان خود را از دست بدهيد جلوگيري نمايد. جالب است بدانيد كه برخي از فروشگاه هاي اينرنتي موفق در ايران، طي 24 ساعت حدود 1.5 ميليارد گردش مالي دارند. بدون شك جا به جايي اين مبلغ با يك درگاه پرداختي هرگز امكان پذير نبوده و وجود درگاه هاي پرداخت اينترنتي مختلف در اين وبسايت ها يكي از عوامل موفقيت آن ها در فروش اينترنتي است.

توليد وبلاگ


توليد وبلاگ و محتواي مناسب در وبسايت براي دو منظور انجام ميشود. ابتدا آن كه اگر شما با توليد وبلاگ هاي مختلف نياز مخاطبان اينترنت را رفع كنيد و به سوالات آنها پاسخ دهيد، بازديد سايت شما بالا ميرود و اين مطلوب گوگل است و رتبه شما را ارتقا خواهد داد. در وهله بعدي وجود اخبار و وبلاگ ها كمك ميكند كه مخاطبان با كليك كردن بر روي لينك هاي مختلف از سايت فروشگاهي شما، اصطلاحا در سايت "چرخش لينكي" داشته باشند و اين امر نيز يكي از موضوعاتي است كه براي گوگل مطلوب بوده و منجر به قدرتمندتر شدن سئو وبسايت شما ميشود.

در آخر بايد بگوييم كه مهم ترين بخش توليد محتوا، بخش توليد محتوا براي محصولات است. محصولات بايد به خوبي معرفي شوند و به گونه اي ارائه شوند كه مشتري مطمئن باشد با خريد اين محصول، نياز او رفع ميشود. همچنين ويژگي هاي فني و جزيي محصول بايد براي مشتري به صورت واضح و كامل شرح داده شود تا بتوان اطمينان و اعتماد هرچه بيشتر او را جلب كرد.

تلاش ها در زمينه توليد محتوا، منجر به بيشتر شدن فيلترها و همچنين قوي تر شدن سرچ هاي داخل سايت ميشود و در نهايت تمام اين موضوعات منجر به سئو قوي تر و بهبود UX وبسايت ميشود.

جست و جوهاي انجام شده


بخش جست و جو هاي انجام شده در وبسايت به مشتري نشان ميدهد كه افراد در زمينه نياز او بيشتر چه كلماتي راسرچ كرده اند و به نتيجه دلخواه دست يافته اند. اين گزينه ميتواند به مشتري كمك كند كه راحت تر به كالاي مورد نظر خود در وبسايت دسترسي پيدا كند.

 

كالاهاي پرفروش و كم فروش


نشان دادن كالاهاي پرفروش و كم فروش بر روي وبسايت فروشگاهي ميتواند براي مشتري سليقه ايجاد كند. به بيان ديگر اگر مشتري بين انواع كالاها سردرگم باشد و براي خريد كالاي مورد نظرش دچار ترديد باشد، وجود اين بخش ها ميتواند به او كمك كند تا راحت تر كالاي مورد نظر خود را پيدا كرده و خريداري نمايد. اين گزينه ميتواند از منصرف شدن مشتري براي خريد جلوگيري نمايد.

چت آنلاين


امكان چت آنلاين واحد پشتيباني با مشتريان ميتواند در ارتقا كيفيت خدمات رساني شما به مشتريان، بسيار موثر باشد. وجود اين امكان از هدر رفتن هزينه براي تماس تلفني هم براي مشتري و هم براي فروشگاه اينترنتي شما جلوگيري ميكند. به علاوه اين سيستم ميتواند امكان پاسخگويي بسيار سريع به مشتري را فراهم كند؛ چراكه مشتري بدون نياز به شماره گيري يا سيو كردن شماره و چت در شبكه هاي پيام رسان، با يك كليك بر روي گزينه اي تحت عنوان "پشتيباني"، در كمتر از يك ثانيه به واحد پشتيباني متصل ميشود و ميتواند سوالات خود را بپرسد و يا خدمات مورد نظر خود را دريافت كند.

امنيت


جالب است بدانيد كه 84% از مردم اگر با يك وبسايت غير معتبر سر و كار داشته باشند،هرگز اقدام به خريد نخواهند كرد، بنابراين امنيت وبسايت شما يكي از حائز اهميت ترين ويژگي هايي است كه بايد براي آن زمان و هزينه صرف كنيد. دريافت گواهي SSL يكي از راه هايي است كه شما ميتوانيد به وسيله آن امنيت سايت خود را بالا ببريد. گواهينامه SSL با ايجاد محيطي امن در وبسايت شما به كاربران اين اطمينان را ميدهد كه تمامي اطلاعات شخصي آن ها اعم از: اطلاعات كارت بانكي، اطلاعات ايميل و... به صورت محرمانه حفظ ميشود و هكرها و ديگر سرورها به هيچ عنوان امكان دسترسي به اين اطلاعات را نخواهند داشت.

براي بالا بردن ميزان امنيت وبسايت راه هاي متنوعي وجود دارد كه در بخش طراحي و توسعه بايد تمهيدات آن فراهم شود. براي مثال استفاده از ASP.net كه از تكنولوژي هاي ماكروسافت استفاده كرده و از ويندوز 95 به بعد بر روي سيستم ويندوز قابل اجرا است، يكي از رايج ترين راه هايي است كه يك شركت طراحي سايت فروشگاهي حرفه اي از آن استفاده ميكند. در پاسخ به اين سوال كه ASP.net چيست بايد گفت كه اين فايل كاملا مشابه يك فايل HTML است اما مزيت آن نسبت به HTML آن است كه امكانات و تگ هايي در اين تكنولوژي قرار داده شده كه فرصت بالا بردن امنيت فضاي وبسايت را براي برنامه نويسان و توسعه دهندگان صفحات وب فراهم كرده است. از اين رو در حال حاضر استفاده از اين تكنولوژي ميتواند در معتبر ساختن و امن كردن محيط وبسايت شما تاثير به سزايي داشته باشد.

 

 

 

 

منبع:https://www.foroshgostar.com/


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: 1400/4/17  ساعت: ۱۳ توسط:sorinet :

وب سايت فروشگاهي

وب سايت فروشگاهي چيست

فروشگاه اينترنتي يا Online Shop به فروشگاه هايي گفته مي شود كه از طريق اينترنت و وب سايت محصولات و خدمات خود را ارائه مي دهند و اجناس و خدمات مختلف را براي فروش در آن معرفي مي كند . مشتريان وب سايت شما پس از ورود به سايت كالا يا خدمات مورد نظر يا مورد نياز خود را انتخاب مي كنند و سفارش را ثبت ميكنند .
سپس در مرحله بعدي ، روش پرداخت هزينه آن كالا يا خدمات و نحوه ارسال يا دريافت آن را انتخاب مي كنند و پس از تاييد سفارش خود از طريق مسئول فروش وب سايت ، كالا يا خدمات درخواستي براي آن ها ارسال مي گردد .
در ادامه سوال وب سايت فروشگاهي چيست به بررسي ويژگي هايي كه باعث ميشود يك وبسايت فروشگاهي موفق باشد مي پردازيم و سپس طراحي وب سايت فروشگاهي ارزان را معرفي مي كنيم.


لوگو مناسب و گويا

يكي از عوامل بسيار تاثير گذار در وب سايت فروشگاهي داشتن يك لوگو مناسب و واضح است.
به دليل اينكه لوگو مانند يك كارت ويزيت هم براي هر نوع كسب و كاري ، چه كوچك و چه بزرگ ضروري است. اگر بخواهيم براي برند هاي معروف مواردي را بياوريم، تنها با يك لوگوي شناخته شده ، يك وب سايت حرفه اي و موفق با يك سري عكس و فيلم منحصر بفرد كسب و كار خود و يك دكمه ي خريد كافي است تا به نتيجه دلخواه خود برسند.
به اين مورد بايد توجه داشته باشيد كه زمان زيادي صرف انتخاب لوگو نكنيد علت اين امر آن است كه اگر در طولاني مدت كسب و كار شما موفق شد مي توانيد لوگوي خود را تغيير دهيد و اين امر باعث بروز مشكل خاصي براي شما نمي شود. نكته مهم اين است كه در انتخاب لوگو دقت داشته باشيد تا ويژگي هاي كسب و كارتان در آن وجود داشته باشد.

تخفيف، هديه و ارسال رايگان

كاربران در كسري از ثانيه تصميم مي گيرند كه آيا يك وبسايت را دوست دارند يا خير. به همين دليل يك وب سايت فروشگاهي بايد توجه مشتري را در همان لحظه‌ هاي ابتدايي ورود به سايت جلب كند، اگر اين طور نباشد كاربران وب سايت هايي با صفحه اصلي جذاب تر و گيرا تر را براي خريد انتخاب مي كنند.
هيچ چيز قدرتي به اندازه تخيف ويژه در صفحه اول ، توجه مشتري را جلب نمي كند. بسياري از مردم در دوره‌ هاي تخفيف و فروش ويژه، بدون كمي انديشيدن خريد مي كنند و هر چيزي را حتي اگر نياز نداشته باشند فقط به اين علت كه تخفيف دارد مي خرند.
برخي از مشتريان با ارسال رايگان و برخي با ارسال هديه جذب مي شوند. اولين چزي خريداران به دنبال آن هستند تخفيف و فروش ويژه مي باشد. بنابراين بهترين موقعيت آگهي‌هاي تخفيف دار و بنرهاي جذاب در بالاترين قسمت صفحه اصلي يك وب سايت فروشگاهي توصيه مي شود.
حمل و نقل رايگان نيز براي بسياري از مشتريان مهم است. يك وب سايت فروشگاهي در اينترنت براي تمام مردم در تمام نقاط كشور است و يك بازار محلي به حساب نمي آيد، پس بايد هزينه حمل و نقل كالا يا خدمات را به صورت حساب هاي خود اضافه كند.


آخرين اخبار و محبوب ترين محصولات

براي خبر دادن درباره دوره‌ هاي تخفيف يا برنامه‌ هاي آينده كسب و كار و محصولات صفحه‌ي اصلي بهترين مكان است. يافتن محصولات خاص با قيمت هاي خاص هم نبايد براي مشتريان پيچيده باشد.
به علاوه مشتريان ثابت بررسي چند محصول جديد و خاص را در صفحه‌ي اصلي را به اتلاف وقت براي گشتن به دنبال جديدترين محصولات در صفحات داخلي سايت ترجيح مي دهند.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: 1400/4/15  ساعت: ۱۳ توسط:sorinet :